Poniżej znajduje się spis umiejętności, z których należy wybrać te odpowiadające konkretnej postaci, a później podzielić je na 3 grupy: główne umiejętności (5), inne umiejętności (10) oraz dodatkowe umiejętności (5).
- Główne umiejętności wynikają najczęściej z wykonywanej profesji i/lub naturalnych zdolności. Odpowiadają temu, czym bohater najczęściej się zajmuje i w czym jest najlepszy. Ze spisu należy wybrać 5 pozycji, natomiast limit punktów dla każdej z nich wynosi 10.
- Inne umiejętności to wszystkie pomniejsze umiejętności bohatera. Odpowiadają jego historii i doświadczeniu, jednak w mniejszym zakresie niż w przypadku poprzedniej kategorii. Ze spisu należy wybrać 10 pozycji, natomiast limit punktów dla każdej z nich wynosi 5.
- Dodatkowe umiejętności można potraktować na dwa sposoby - albo jako drugą część poprzedniej kategorii, albo jako miejsce na własną inwencję w kwestii umiejętności. W pierwszym przypadku należy wybrać 5 pozycji ze spisu i przyporządkować do każdej z nich max. 5 pkt.. Druga opcja to dopisanie 5 umiejętności innych niż te w spisie i przyporządkowanie im max. 5 pkt. Połączenie tych dwóch rozwiązań również jest dopuszczalne. Należy w jakiś sposób zaznaczyć umiejętności dodane przez siebie.
Limit punktów dla każdej postaci wynosi dokładnie 125 pkt.
Dla ułatwienia umiejętności są mniej więcej pogrupowane, jednak wybierać można ze wszystkich, nie zwracając uwagi na podziały.
Jeśli któraś z umiejętności wydaje się niejasna lub zbyt ogólna, w zakładce administracyjnej chętnie udzielimy odpowiedzi na wszystkie pytania i później dodamy adnotację poniżej spisu.
W momencie, kiedy rozwój postaci doprowadzi do osiągnięcia maksimum, należy jedną z umiejętności za 5 pkt. przenieść do kategorii główne umiejętności i ze spisu wybrać trzy kolejne, które wędrują do kategorii dodatkowe umiejętności.
Nieprzyporządkowanie umiejętności takich jak np. inteligencja czy cierpliwość do żadnej kategorii nie oznacza jej zupełnego braku, ale brak możliwości jej rozwoju, a więc ta konkretna cecha czy umiejętność nie może osiągnąć poziomu wyższego niż przeciętny. Pamiętajcie, że czytanie i pisanie nie jest w blogowym uniwersum tak oczywiste jak w dzisiejszych czasach, więc niniejsza zasada nie obejmuje tej umiejętności.
Umiejętności, które teoretycznie w jakimś stopniu posiada każdy (zostały one zaznaczone na żółto), mogą znaleźć się z kategorii główne umiejętności tylko w momencie, kiedy bohater prezentuje ponadprzeciętny poziom w określonej kwestii, np. działanie magii dało mu niezwykłą wytrzymałość lub potrzebuje którejś z tych umiejętności do skutecznego wykonywania zawodu. Te umiejętności mogą natomiast znajdować się w dwóch pozostałych kategoriach, nawet jeśli postać nie odznacza się szczególnie w danym zakresie.
Na czerwono oznaczone zostały umiejętności, które mogą trafić jedynie do kategorii główne umiejętności.
Dla ułatwienia umiejętności są mniej więcej pogrupowane, jednak wybierać można ze wszystkich, nie zwracając uwagi na podziały.
Jeśli któraś z umiejętności wydaje się niejasna lub zbyt ogólna, w zakładce administracyjnej chętnie udzielimy odpowiedzi na wszystkie pytania i później dodamy adnotację poniżej spisu.
W momencie, kiedy rozwój postaci doprowadzi do osiągnięcia maksimum, należy jedną z umiejętności za 5 pkt. przenieść do kategorii główne umiejętności i ze spisu wybrać trzy kolejne, które wędrują do kategorii dodatkowe umiejętności.
Nieprzyporządkowanie umiejętności takich jak np. inteligencja czy cierpliwość do żadnej kategorii nie oznacza jej zupełnego braku, ale brak możliwości jej rozwoju, a więc ta konkretna cecha czy umiejętność nie może osiągnąć poziomu wyższego niż przeciętny. Pamiętajcie, że czytanie i pisanie nie jest w blogowym uniwersum tak oczywiste jak w dzisiejszych czasach, więc niniejsza zasada nie obejmuje tej umiejętności.
Umiejętności, które teoretycznie w jakimś stopniu posiada każdy (zostały one zaznaczone na żółto), mogą znaleźć się z kategorii główne umiejętności tylko w momencie, kiedy bohater prezentuje ponadprzeciętny poziom w określonej kwestii, np. działanie magii dało mu niezwykłą wytrzymałość lub potrzebuje którejś z tych umiejętności do skutecznego wykonywania zawodu. Te umiejętności mogą natomiast znajdować się w dwóch pozostałych kategoriach, nawet jeśli postać nie odznacza się szczególnie w danym zakresie.
Na czerwono oznaczone zostały umiejętności, które mogą trafić jedynie do kategorii główne umiejętności.
Umiejętności z zakresu rzemiosła (oznaczone na niebiesko) mogą być jedynie głównymi umiejętnościami. Wybranie tylko jednej umiejętności rzemieślniczej nie jest konieczne, ponieważ postać może być biegła np. w kowalstwie, płatnerstwie i miecznictwie jednocześnie.
Limity punktów dla poszczególnych grup rzemieślników:
- uczeń: max. 3 pkt.
- czeladnik: max. 7 pkt.
- mistrz: max. 10 pkt.
Elfy posługują się Starszą Mową tak jak ludzie językiem wspólnym, więc tę umiejętność należy pominąć przy rozpisywaniu punktów w przypadku przedstawicieli tej rasy.
UMIEJĘTNOŚCI:
brązownictwo ciesielstwo dekarstwo garbarstwo górnictwo kowalstwo krawiectwo ludwisarstwo lutnictwo miecznictwo płatnerstwo rymarstwo rzeźnictwo stolarstwo sukiennictwo szewstwo szkutnictwo walka bronią białą łucznictwo walka wręcz walka z użyciem magii taktyka wojenna żegluga szpiegostwo negocjacje dyplomacja perswazja przywództwo geografia polityczna zdobywanie informacji działanie z ukrycia ukrywanie się oszustwo zastraszanie empatia obserwacja | handel czarny rynek złodziejstwo przekupstwo sztuka przetrwania wytrzymałość tropienie łowiectwo dedukcja pułapki kamuflaż orientacja w terenie jeździectwo czytanie map nawigacja wynalazczość inwencja twórcza zręczność cierpliwość opanowanie refleks pamięć inteligencja intuicja inicjatywa odwaga silna wola sprawność fizyczna siła akrobatyka | czytanie i pisanie krasomówstwo Starsza Mowa historia świata gra w karty gra na instrumentach śpiew poezja aktorstwo błazeństwo rzeźba malarstwo charyzma uwodzenie maniery używanie magii alchemia trucizny zielarstwo astrologia wróżbiarstwo balwierstwo leczenie kulinaria rolnictwo hodowla |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz